Skip to main content

מעוניין/ת לפתוח עסק קטן בארצות הברית? יתכן שאשרת E-2 היא הדבר המתאים לך.

By January 26, 2018May 13th, 2021E-2 Visa, Foreign Language Articles

מבזק חדשות. ישראל נוספה לרשימת הויזות מסוג E-2. בעלי אזרחות ישראלית כבר היו זכאים להגיש בקשה לאשרת E-1 ועתה יוכלו גם להגיש בקשה לאשרת E-2.

מעוניין/ת לפתוח עסק קטן בארצות הברית? יתכן שאשרת E-2 היא הדבר המתאים לך.

יתכן שהרעיון לפתוח עסק משלך תמיד היה בתהליך הבשלה במוחך. ברור שהיה עבורי אולם בהתחשב בזה שלא היה לי גרטין קארד, חשבתי שלפתוח עסק משלי לא היה בתחום האפשרויות שלי. כמו כן, לא שאבתי הרבה עידוד מסיווג הגרין קארד EB-5 לעסקים “גדולים” מהם נדרשת השקעה של מיליון דולר. כשהפכתי לעו”ד והבנתי שברצוני לפתוח משרד עריכת דין משלי, הבנתי די מהר שויזת אמנת המסחר E-2 היא האפשרות המושלמת עבורי. היקרונות העיקריים של ויזת E-2 הם התוקף הבלתי מוגבל בזמן, העובדה שהמשפחה שלך יכולה להגיע איתך ואף לעבוד בארצות הברית וכן ההשקעה הכלכלית הצנועה יחסית שנדרשת. למעשה, חלומך להפוך לבעל עסק בארצות הברית עשוי להתגשם בהשקעה צנועה עד כדי 15,000 דולר בלבד.

שאר הפוסט הזה מסכם את הדרישות העיקריות לקבלת אשרת E-2 וכמה מהנושאים הקשורים הנפוצים.

  1. עליך להיות נתין של מדינה שחתומה על האמנה

ויזת אמנת מסחר E-2 מיועדת רק לאזרחי מדינות עמן יש לארצות הברית אמנת מסחר. מדינות מערביות רבות נכללות ברשימה, אולם יש ברשימה מספר מדינות מאפריקה, מאסיה ומהמזרח התיכון. ישראל נוספה ממש עכשיו לרשימה. אם את/ה אזרח/ית בריטי/ת, נדרש ממך גם להתגורר בתחומי הממלכה המאוחדת על מנת להיות זכאי לויזה.

  1. עליך להשקיע או להיות פעיל בתהליך השקעה
    על מנת לעמוד בחלק זה של המבחן, עליך לעמוד בשלוש דרישות.

    • להוכיח חזקה חוקית ושליטה על הכספים
      עליך להשקיע כספים שהשגת בדרכים חוקיות. אף כי אין צורך במעקב חשבונאי על כל דולר בודד, עליך להוכיח לממשל שחסכת את הכסף או שקיבלת את הכסף כמתנה או שהרווחת אותו בצורה חוקית. יש מגוון צורות הוכחה שיספקו דרישה זו כולל דו”חות מס, דפי בנק, חשבונות השקעות ועוד. במספר מדינות, דבר זה עשוי להיות בעייתי אם הרישומים אינו זמינים או אם המדינה נתונה לשחיתות ברמה גבוהה. כאשר הגשתי בקשה, הצגתי לממשל 10 שנות דו”חות שנתיים, את ה-W-2 שלי עם הצהרות ההשקעה שלי ב-401K ואת דפי הבנק שלי.
    • כל הכספים המושקעים מוגדרים בסיכון ומחויבים ללא עוררין
      על כל הנכסים המושקעים להיות נכסים אישיים הכפופים לסיכון של הפסד ובכך נדרשתי להוכיח שבאמת אני עלול להפסיד משהו במהלך שלי. הלוואות אינן פסולות, אולם עליך להיות אחראי לכספים אם דברים יגיעו לידי הפסד ודרישה זו מכריחה אותך לחתום על חוזים ו/או להוציא כספים לפני אישור הויזה. כאשר הגשתי בקשה, חתמתי חוזה שכירות של שטח משרדים והייתי בסכנה של תשלום כ-24,000 דולר גם אם הויזה לא הייתה מאושרת. כסף בסיכון כולל חובות לחברות כרטיסי האשראי או הלוואות אחרות כל עוד חובות אלה אינם מגובים על ידי נכסים עסקיים או בשם חברה בעירבון מוגבל. תנאי זה הוא אחד ה”מפחידים” ביותר שקשורים לאשרת E-2.
    • עליך להיות קרוב לפתיחת העסק
      אף כי אין באפשרותך לקבל כספים מלקוחות או לעשות עסקים עד לאישור הויזה, עליך להיות על סף פתיחת העסק שלך. הרעיון כאן הוא שממשלת ארצות הברית אינה מעוניינת לאשר ויזות עבור אנשים ש”עשויים” להקים עסק בארצות הברית או ש”שואפים” לעשות כן. ככזה, על העסק שלך להיות בשלב המוכנות לפתיחה. משמעות הדבר היא שעליך לחתום חוזה זכירות, לפתוח חשבון בנק עסקי, להחזיק אתר אינטרנט ולרכוש את כל מה שנחוץ להקים עסק ולהריצו.
  2. עליך להיות בעמדה “לפתח ולנהל” את העסק עם יכולות מוכחות
    אין באפשרותך לקבל ויזת E-2 אלא אם את/ה מי שעומד/ת לנהל את העסק ולהריצו.כמו כן, עליך להיות בעל/ת מערכת היכולות המתאימות כך שהממשל יחוש שלעסק יש תוחלת. לדוגמה, לא יהיה לך סיכוי רב בקבלת ויזת E-2 בזכות פתיחת מסעדה כשהניסיון היחיד שלך במסעדנות הוא שאכלת במסעדות. באופן רגיל, ההשכלה והניסיון התעסוקתי שלך עשויים לרמוז על יכולתך להפוך עסק להצלחה.
  3. ההשקעה שלך צריכה להיות משמעותית
    ממשלת ארצות הברית לא הגדירה מראש סכום מסוים שייחשב משמעותי. כך שההשקעה שלך יכולה להיות נמוכה עד כדי 50,000 דולר (נדיר מאוד) או לטפס לגבהים של מיליונים. כאשר התחלתי את משרד עריכת הדין שלי, השקעתי כ-50,000 דולר, אולם ההוצאה שלי על ריהוט, ציוד ופריטים נוספים הסתכמה ב-15,000 דולר בלבד. בנוסף, הפקדתי 35,000 דולר בחשבון העסקי שלי כהון חוזר תפעולי. סכום ההשקעה הנדרש תלוי במספר גורמים כולל הקונסוליה בה מגישים את הבקשה, סוג העסק וחלקים נוספים של הבקשה שלך. עליך לשים לב לכך שכסף מזומן שפשוט שוכב בחשבון עסקי אינו נחשב השקעה, אולם הממשל ייקח בחשבון סכום משמעותי של הון חוזר כחלק מההשקעה. בעוד שעבור עסק מבוסס שירותים, השקעה קטנה יחסית עשויה להיחשב משמעותית בקונסוליות מסוימות, אם, לדוגמה, העסק היה בענייני ייצור מכוניות, מן הראוי שסכום ההשקעה הנדרש יהיה גבוה בהרבה. עליך לוודא שברשותך תיעוד של כל הוצאותיך כדי להציגם בפני נציג הממשל.
  4. ההשקעה והעסק שלך אינם יכולים להיות שוליים
    משמעות הדבר היא שהעסק אינו יכול להיות מוקם כך שיספק אמצעי מחייה רק לך ולבני משפחתך. משמעות הדבר היא גם שתהיה לעסק אפשרות להתחיל פעילות ולהתקדם. באפשרותך להוכיח שעסק אינו שולי על ידי ניסוח תוכנית עסקית שמציגה צפי גדילה לאורך תקופה בת 5 שנים או על ידי הצגת תוכנית לשכור עובדים בעתיד. בנוסף, הצגת מכתבי כוונה או מסמכים אחרים שמראים שלעסק שנכלל בסיווג של E-2 יש לקוחות פוטנציאליים או עתידיים יכולה לעזור.
  5. עליך להראות כוונה לשוב לארץ המוצא שלך לאחר פקיעת הויזה
    לא קשה לעמוד בתנאי זה וכל שעליך לעשות הוא לחתום על מסמך שמציין את תוכניתך לחזור הביתה כאשר תוקפה של הויזה פוקע. להבדיל מויזות רבות אחרות, אין בויזה זו כל צורך להוכיח קשרים למדינת המקור שלך כמו בעלות על בית. בן/ת הזוג שלך ומשפחתך יכולים גם לקבל ויזות E-2 ובן/ת הזוג שלך יכול/ה לקבל אשרת עבודה מלאה.

בסך הכול, זו ויזה נהדרת לאלה שמעוניינים לפתוח עסק קטן בארצות הברית. הויזה דורשת תיעוד נכבד ואנו ממליצים לך בחום להיעזר בעורך דין.

על מנת לקבל מידע נוסף אודות הכללים החדשים או על ויזות משקיעים אחרות, ניתן ליצור קשר עם Scott Legal, משרד עו”ד

FREE E-2 Visa Resources

Click on the buttons below in order to claim your free E-2 Visa Guide, sign up for our free E-2 Visa Webinar, join our Facebook Group, or watch our E-2 Visa videos.

Download E-2 Visa Guide
Sign Up For Our E-2 Visa Webinar
Join Our E-2 Visa Facebook Group
Watch Our E-2 Visa Videos

Set up an E-2 Visa Consultation

For a dedicated one-on-one E-2 Visa consultation with one of our lawyers, click on the button below to schedule your consultation.

Schedule a consultation

This website and blog constitutes attorney advertising. Do not consider anything in this website or blog legal advice and nothing in this website constitutes an attorney-client relationship being formed. Set up a one-hour consultation with us before acting on anything you read here. Past results are no guarantee of future results and prior results do not imply or predict future results. Each case is different and must be judged on its own merits.

Leave a Reply

FREE WEBINARS